Waarom ICT-beheer uitbesteden?

Een auto leasen in plaats van kopen, ‘deelscooters’ in grote steden en zelfs je was doen op basis van pay-per-use. ‘Hebben’ en ‘kopen’ lijken hun beste tijd te hebben gehad. Vreemd is dat niet, want aan eigendom kleven de nodige nadelen, waaronder, afschrijvingskosten kosten, onvoorziene uitgaven en beperkte flexibiliteit. Als je al aan de juiste mensen kunt komen, wat in tijden van een overspannen arbeidsmarkt een flinke uitdaging is. Daarom kiezen steeds meer organisaties ervoor om hun IT- en netwerkinfrastructuur uit te besteden en daarmee veel zorgen uit handen te nemen.

Overweegt u om uw IT uit te besteden?

Als organisatie wilt u de focus houden op uw kernactiviteiten, IT moet dan ook ondersteunend zijn. Provide neemt uw IT-zorgen uit handen.

Download de whitepaper: De belangrijkste 5 redenen om IT uit te besteden

Overweegt u om uw IT (deels) uit te besteden?
Download dan nu onze whitepaper met daarin de 5 belangrijkste redenen om IT uit te besteden!

leftwp
Hi handorange Wat is je emailadres?
rightwp

Voordelen uitbesteden van beheer

Ruwweg zijn de nadelen van zelf uw IT-infrastructuur beheren tegelijk de voordelen van uitbesteden. We hebben ze nog eens even op een rijtje gezet:

1. Snel en flexibel op- en afschalen

Waarom zou u nog een nieuwe server kopen en deze zelf installeren en configureren als u deze voor een fractie van de aanschafwaarde in de cloud als dienst kunt afnemen? In een datacenter kan dat bovendien zelfs een kwestie van minuten zijn, terwijl dat in eigen beheer dagen tot weken kan duren. Heeft uw organisatie tijdelijk meer reken- of opslagcapaciteit nodig, bijvoorbeeld voor een omvangrijk project, dan betaalt u alleen voor de periode dat de server in bedrijf is en blijft u niet langere tijd met dure servercapaciteit zitten. Neemt uw ICT-behoefte voor tijdelijke servers daarna af, dan schaalt u gewoon een paar servers terug. Op die manier krijgt ook uw organisatie de veelbesproken en broodnodige wendbaarheid.

2. Toegang tot de nieuwste technologieën, nu en in de toekomst

Het aantal innovatieve en gebruiksvriendelijke tools en platforms in de cloud neemt dagelijks toe. Daarnaast gaan ook de ontwikkelingen op het gebied van Internet of Things (IoT), Big Data, Artificial Intelligence (AI), Blockchaintechnologie en Virtual Reality/Augmented Reality/Mixed Reality onverminderd door. Door samen met u de mogelijkheden van deze technologieën voor uw bedrijfsvoering in kaart te brengen en waar nodig te implementeren, maken we uw IT-omgeving meteen stap voor stap klaar voor de toekomst. Zo beschikt u dus altijd over de nieuwste technologie zonder er zelf volledig in te hoeven investeren.

3. Meer tijd en focus voor strategische IT

Het uitbesteden van veel beheertaken – inclusief zaken als performance monitoring, werkplekbeveiliging en support – geeft uw eigen IT-afdeling veel extra ‘lucht’. Zij kunnen zich met een gerust hart meer gaan richten op gebruikersondersteuning, projecten en andere regiezaken. Via Provide heeft u bovendien toegang tot partnerships met leveranciers van de gebruikte technologieën, zoals Microsoft, VMware en Citrix, en tot een team van gecertificeerde ICT-beheerders die hun expertise en jarenlange ervaring meebrengen. U hoeft zelf dus niet meer te investeren om deze kennis in huis te hebben.

4. Meer grip op kosten en eenvoudiger budgetteren

Bij het uitbesteden van uw infrastructuur worden de kosten geconsolideerd in overzichtelijke maandelijkse bedragen. Zo wordt budgettering eenvoudiger en heeft u direct inzicht in de totale kosten voor uw IT-infrastructuur. Deze kosten vallen voor veel organisaties op de lange termijn ook lager uit.

5. Minder investeringen en risico’s

Door het beheer van uw IT-infrastructuur en/of netwerkinfrastructuur uit te besteden, bent u in één klap van de gebruikelijke vier- of vijfjaarlijkse investering in ICT af. Dit komt de liquiditeit in veel gevallen ten goede, bijvoorbeeld omdat een lening afsluiten kan worden voorkomen.

Co-sourcing

Heeft u één of meerdere beheerders in dienst hebt, in wie u veel hebt geïnvesteerd op het gebied van kennis en ontwikkeling, dan kan dat een serieuze drempel zijn om tot uitbesteden over te gaan. In die gevallen kan co-sourcing uitkomst bieden. Hierbij houdt u bijvoorbeeld kennis met betrekking tot bedrijfsapplicaties en maatwerk binnen de eigen organisatie en besteedt u alleen het algemeen ICT-beheer uit.

rightwp leftwp midwp
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Onze experts staan voor u klaar

Beheer netwerkinfrastructuur

Ook wanneer u nog geheel of gedeeltelijk on-premise wilt blijven werken, dan kan het om deels dezelfde redenen interessant zijn om het beheer van uw lokale netwerkinfrastructuur aan onze specialisten uit te besteden. Wij zorgen dan niet alleen voor alle benodigde routers, switches en andere hardwarecomponenten, maar ook voor bijvoorbeeld toegang voor mobiele gebruikers via een VPN-verbinding. Of voor eventuele uitbreiding van het netwerk met verbindingen naar externe datacenters. Daarnaast zorgen we er middels 24/7 monitoring voor dat de afgesproken performance te allen tijde wordt gehaald.

Allesomvattende security services
Over beveiliging van uw netwerk, die steeds complexer wordt en specialistische kennis vereist, hoeft u zich evenmin zorgen te maken. Dat doen wij wel voor u door onder meer firewalls aan te leggen en uw wifi-verbinding extra te beveiligen tegen indringers. Met de allesomvattende security services van Provide bent u sowieso in één klap van al uw beveiligingszorgen af, inclusief bedreigingen als ransomware en datalekken. Dat loopt van netwerkbeveiliging, Multi Factor Authenticatie (MFA) tot e-mail en endpoint security.

Beveiliging persoonsgegevens
In het kader van bescherming van persoonsgegevens is Provide bovendien in het bezit van het ISAE-3402-certificaat (International Standard on Assurance Engagements). Hiermee hebben wij aangetoond dat we zaken als risicomanagement, informatiebeveiliging en anti-fraudemaatregelen volledig hebben dichtgetimmerd.

Support en SLA

Of uw applicaties nu lokaal draaien of in de cloud, als regisseur van uw eigen ICT-omgeving heeft u uiteraard recht op snelle en effectieve ondersteuning bij eventuele vragen of storingen. Daarom kunnen u en uw medewerkers bij Provide altijd terugvallen op ervaren en zeer toegankelijke eerste-, tweede- en derdelijns supportmedewerkers.

Wanneer u besluit om (delen van) uw ICT-beheer uit te besteden, dan is het belangrijk om goede afspraken te maken over wie waar verantwoordelijk voor is, hoe snel er gereageerd moet worden, wat de oplossingstijd is, welke escalatieniveaus en veiligheidsrichtlijnen gelden en op welke basis monitoring plaatsvindt. Hiertoe stellen we met de klant een transparante Service Level Agreement (SLA) op.

Blogs