Technisch Applicatie Beheer (TAB)

Elke dag nemen medewerkers plaats achter hun bureau, op kantoor of thuis, en na een paar muisklikken op het juiste icoontje gaan ze aan de slag. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Goed beschouwd is dat het niet, want er komt veel bij kijken om het groeiende aantal applicaties in de lucht te houden. Jouw applicatiebeheerder weet er alles van. Gelukkig kan ook deze zorg bij Provide worden ondergebracht.

Installeren, onderhouden en monitoren

Dit technisch applicatie beheer omvat het installeren, onderhouden (inclusief updates) en monitoren van applicaties met officiële licenties. Met als resultaat een goede technische werking van de bij PMS ondergebrachte applicaties, en de beschikbaarheid, toegankelijkheid en goede werking van de bijbehorende gegevensbestanden (beschikbaarheid onderliggende infrastructuur is standaard 99.5%). Indien de leverancier de installatie van de software verzorgt, zal PMS de leverancier hierin ondersteunen en toegang verlenen tot de benodigde systemen en de benodigde systemen inrichten. Op verzoek van de opdrachtgever kan PMS als contactpersoon optreden bij de leverancier.

Heb je vragen?

Ons team van ICT professionals staat jou graag te woord.

+31 (0)30 6669600

info@provide.nl

Input door opdrachtgever

Om technisch applicatie beheer goed te kunnen invullen, heeft Provide het volgende nodig van de opdrachtgever:

  • Functionele ondersteuning, waar nodig in overeenstemming met de leverancier op basis van het supportcontract (alleen bij bedrijfskritische applicaties).
  • Aanwijzing van key-users. Zij zijn het aanspreekpunt voor de gebruikers, verantwoordelijk voor gebruikersondersteuning en de informatievoorziening naar de gebruikers.
  • Een supportcontract voor de applicatie met gelijkwaardige of betere responstijden zoals vermeld in de SLA van PMS.
  • Releaseplanning van de applicatie.
  • Er dient een geldige licentie voor het gebruik van het pakket beschikbaar te zijn.
  • Er dient een applicatie-eigenaar voor het pakket bekend te zijn.
  • Contactgegevens van de leverancier, in het geval PMS verantwoordelijk is voor het contact met de leverancier.
  • Werkplek(ken) die voldoen aan de geldende voorwaarden en technische eisen.

Het contact verloopt tussen de functioneel applicatiebeheerder van de opdrachtgever en het Serviceteam van PMS. Het Serviceteam is telefonisch bereikbaar op nummer 030-609 0997 en via e-mail: servicedesk@provide.nl