Storage Management

We leven in de wereld van big data en we doen er allemaal aan mee. Wat er wereldwijd aan data wordt opgeslagen, meten we inmiddels niet meer in tera- en petabytes, maar in exa- en zelfs zettabytes. Omdat lang niet al die data bedrijfskritisch is, worden bedrijfsgegevens op basis van benodigde beschikbaarheid, performance en hersteltijd verdeeld over verschillende storage media.

Storage as a Service

Om dit zelf niet te hoeven beheren en tegelijkertijd de kosten te drukken, kiezen bedrijven en organisaties massaal voor hosted storage. Provide host bedrijfs- en gebruikersdata (block level) in en levert deze op vanuit haar eigen datacenters en biedt dit als een dienst aan (STaaS). Om dit voor opdrachtgevers zo efficiënt mogelijk te doen, bepaalt de opdrachtgever vooraf de gewenste capaciteit, het gewenst performance level, het gewenst beschikbaarheidsniveau en eventuele beperkingen ten aanzien van de locatie van de data (binnen of buiten de EU).

Heb je vragen?

Ons team van ICT professionals staat jou graag te woord.

+31 (0)30 6669600

info@provide.nl

Performance en beschikbaarheid

Ten aanzien van de performance kan worden gekozen uit meerdere ‘performance tiers’:

  • low performance (archive storage tier);
  • standard performance tier (geschikt voor de meeste applicaties);
  • high-performance tier (geschikt voor applicaties die een hoge performance vereisen, zoals database systemen, e-commerce en financiën/ERP).

 

Daarnaast zijn er voor de beschikbaarheid twee opties:

  • standaard beschikbaarheid van 99,5% gemeten per maand (RAID storage system, 1 locatie);
  • hoge beschikbaarheid (RAID, synchrone replicatie naar 2e locatie).

Wet- en regelgeving

PMS beheert de data vervolgens conform de gemaakte afspraken en stelt deze aan de opdrachtgever beschikbaar. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om te voldoen aan de geldende eisen vanuit de bedrijfsvoering en wet- en regelgeving. Back-up van de gegevens is geen onderdeel van deze dienst. Het is mogelijk, en raadzaam, om deze diensten te combineren.

Nieuwe volumes worden binnen 3 werkdagen opgeleverd, voor uitbreiding van capaciteit geldt 1 werkdag. Contacten lopen via de Servicedesk van PMS.