Endpoint as a Service (EaaS)

Een ICT-omgeving van een bedrijf zelfstandig beheren is een flinke opgave. IT-afdelingen laten zich daarom massaal ontzorgen en dat gebeurt in toenemende mate ‘as a service’. Zo kun je als bedrijf ook bij Provide terecht voor IaaS, PaaS, DaaS, DraaS en EaaS. In het laatste geval nemen we de zorg bijna letterlijk uit handen. Met Endpoint as a Service nemen we namelijk het volledige beheer en gebruik van alle devices binnen jouw bedrijfsnetwerk over.

Verbeterde gebruiks- en werkervaring

Endpoint as a Service is een allesomvattende dienst die hardware-, levenscyclus- en onderhoudsdiensten combineert. Medewerkers van klanten profiteren van een sterk verbeterde gebruiks- en werkervaring op hun devices tegen een voor hun werkgever voorspelbaar prijsmodel. De services van PMS omvatten alle fasen van de levenscyclus van het apparaat, dus van installatie tot vervanging. De prijzen per maand zijn gebaseerd op een economische levensduur van 3, 4 of 5 jaar voor alle hardware-componenten van het endpoint. Extra kosten worden bespaard door alle hardware in één contract onder te brengen.

Heb je vragen?

Ons team van ICT professionals staat jou graag te woord.

+31 (0)30 6669600

info@provide.nl

Diensten PMS

Voordat Provide aan de slag kan, ontvangen we eerst van de opdrachtgever alle eisen en wensen met betrekking tot de hardware, beveiliging, mogelijkheden om zelf applicaties te installeren en de accountgegevens van de medewerkers c.q. gebruikers. Provide draagt vervolgens zorg voor:

  • Het bepalen welke endpoints er nodig zijn;
  • Het uitleveren van geconfigureerde endpoints (inclusief instructie);
  • Hardware-support op basis van economische levensduur;
  • Proactief beheer van endpoints
  • Endpoint-protection (o.a. antivirus);
  • Onsite support.

De dienstverlening kan desgewenst worden uitgebreid met voorraadbeheer en batterijvervanging. Het contact met betrekking tot EaaS verloopt tussen de ICT-manager van de opdrachtgever en de account manager of consultant van PMS.