Remote Support

Case study BOAL – “Ik heb er nog geen seconde stress van gehad”

Utrecht, 19 december 2019 – Met 5 decennia ervaring, een jaarlijkse omzet van meer dan €140 miljoen en meer dan 400 medewerkers is BOAL een gerenommeerd bedrijf met een sterke financiële basis voor toekomstige groei. BOAL is in 1970 opgericht en vandaag de dag leider in het ontwerpen en produceren van onder andere aluminium kasdeksystemen voor de agrosector.

De directie van BOAL kwam er zo’n 5 jaar geleden achter dat de verouderde ICT-situatie moest veranderen om aan de behoeften van klanten te blijven voldoen. Op deze vraag sluit Provide volledig aan. Wij spraken met Erwin Ronge (Group IT manager bij BOAL) over hoe Provide Managed Services (hierna: Provide) meerdere ICT-zorgen bij BOAL uit handen heeft genomen.

De ICT-uitdagingen van BOAL

Waar vroeger de IT-afdeling van BOAL vol zat met ontwikkelaars, is tegenwoordig het uitvoerende deel van de IT-afdeling uitbesteed. Hoewel de programmeurs snel konden reageren op vragen van medewerkers, werden zaken zelden gedocumenteerd en soms niet getest. “Er waren genoeg mensen, maar het kennisniveau nam af”, aldus Erwin Ronge. Om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen besloot BOAL daarom op zoek te gaan naar een geschikte partner bij wie ze hun IT-afdeling konden onderbrengen.

“Vanuit de directie werd gezien, dat we hier niet langer mee door konden gaan.” De kosten liepen op en er zou nooit echte vernieuwing optreden. De industrie in zijn geheel is vanaf 2008 door een zware tijd gegaan. Investeringen in de infrastructuur bleven daardoor achter. Dat moest veranderen. BOAL ging op zoek naar partners die hierbij konden helpen. Provide kwam al snel als beste uit de test.

Erwin legt uit waarom de keuze op Provide is gevallen. Al na een zeer korte tijd werd duidelijk dat Provide een uitstekende dienstverlening levert. Maar dat was niet het enige. “Ik durf wel te stellen dat het ook prijstechnisch het beste aanbod was.”

Geen omkijken meer naar ICT

Provide heeft de verouderde situatie bij BOAL aangepakt en verbeterd. Erwin vertelt “de situatie die bestond op het moment van tekenen had verschillende uitdagingen. Provide heeft alle oplossingen in één contract weten samen te voegen. Na ruim een jaar bood Provide nog meer oplossingen. Zoals het compleet hosten in hun eigen datacenter, op een hybride manier.” Deze keuze leidde tot de voordelen waar BOAL nu de vruchten van plukt. De directie bevestigt dat het ICT-systeem sinds de samenwerking met Provide enorm is verbeterd.

Meer kwaliteit, duidelijkheid en veiligheid

BOAL is erg tevreden met het Pay Per Use-model dat Provide aanbiedt. “Je betaalt voor wat je gebruikt.” Zo versnipperd als de diensten voorheen bij diverse leveranciers waren, zo gecentraliseerd ligt alles nu bij Provide. In plaats van contact met 15 leveranciers, hoeft BOAL voor infrastructurele zaken nu nog maar met 1 partij af te stemmen.

“De lijnen worden korter, alles wordt duidelijker. We hebben veel meer zicht op wat er gebruikt wordt.” Dat biedt niet alleen meer structuur, maar werkt ook veiliger.

“De service manager die bij ons zit, Edwin, snapt echt hoe het werkt. Als je hem iets voorlegt, weet je zeker dat er wat gaat gebeuren. We zijn nog niet één keer teleurgesteld in dat opzicht.” Aldus Erwin. “Als het om de technische inhoud gaat, is het heel prettig als er iemand is die jouw bedrijf kent.”

BOAL staat de komende tijd voor een aantal IT-uitdagingen. Hij heeft er vertrouwen in dat als er straks wel wat gebeurt, dit direct door Provide wordt opgelost. Dus maakt Erwin zich geen zorgen. “Over een paar weken gaan we een complete serverkast verplaatsen. Dat is best spannend. Maar ik heb er nog geen seconde stress van gehad.”

Meer weten?

Provide sluit volledig aan op de vraag van BOAL, door continuïteit te bieden en ICT-zorgen uit handen te nemen. We gaan voor het beste resultaat door efficiënt aan een oplossing te werken en een zorgeloze ICT-infrastructuur aan te leggen.
Wil je als bedrijf ook niet langer omkijken naar je ICT? Provide biedt de oplossing met ‘Managed Services’. Klinkt dit interessant? Neem dan contact op met onze Sales Manager Fons Janssen via sales@provide.nl.